Visjon - «Dalsletta barnehage skaper kreative barn»

Om vår visjon - «Dalsletta barnehage skaper kreative barn» Ordet kreativitet kommer fra «creare» som betyr «å lage» eller «å skape».

Kreativitet handler om å skape ideer. Det handler om menneskets evner til å skape. Denne skaperevnen uttrykkes ofte gjennom kunst, litteratur, design vitenskap og teknologi. Det kreative produktet er som regel resultatet av en kreativ prosess. Det kan for eksempel være et kunstverk eller løsningen på et problem.

Egenskaper som kjennetegner en kreativ person er å være leken, nysgjerrig, utforske og løse problemer - og de har særlig sans for lek, ideer og fantasi. I Dalsletta barnehage ønsker vi at barna skal bli møtt med glede og samspill, og sammen skal vi undre oss. Barna skal få være nysgjerrige og oppleve gleden av å få utforske verden rundt seg. Barna skal oppleve mestringsglede, et godt fellesskap og ha innflytelse på egen hverdag. Vi ønsker at barna skal kunne skape seg en kreativ tilværelse i Dalsletta barnehage.