Svømming/vanntilvenning i Grottebadet

Dalsletta barnehage har søkt Statsforvalteren og fått tildelt midler til vanntilvenning/begynnende svømmeopplæring også for barnehageåret 2023-2024. Dette gjelder for de eldste barna i barnehagen. Det vil være fokus på lek, bli trygg i vannet og selvstendighet i garderobe. Personalet i barnehagen er tilstede og bistår en instruktør fra Grotty svømmeskole. Vi starter opp med vanntilvenning/begynnende svømmeopplæring i jaunuar 2024.

Ved vanntilvenning har vi fokus på å gjøre barna trygge i, ved og under vann. Dette gir barna et grunnlag til videre utvikling av svømmeferdigheter, samtidig som man får en opplevelse av at det å være i vann både er morsomt og lærerikt. Alle barn får utdelt et diplom siste kursdag, dette er stor stas.